Valérie a týden divů

Latrina Magika,

Nová scéna Národního divadla V.A.D.,

nechtěná neteř Německé kulturní menšiny na Kladně a Ruského kroužku při V.A.D. Kladno,

Badatelská společnost v oblasti institucionalizovaného daydreamingu o erotičnu hrabavých,

 

presents:

dark kabaret horror peep show podle Vítězslava Nezvala

 

Valérie a týden divů

 Dominica Merry ve své životní roli Valérie, dívky s nejpodivuhodnějším post-menstruačním syndromem své doby.

 

Also starring

Mark Cottage jako Orlík, Mike Horn v roli Tchoře, Teresa Red coby Babička, John Red v úloze Graciána a Jarry Costlibuy as kočí Ondřej.

 

Za práh bolesti doprovází

The Dresden Dolls a Dillon v drápech kapely Kvokani, podezřelého novotvaru s vlastní skladbou Slepičí mor (Red, Costlibuy).

 

Políčili

Concept přinesl a production supervision držel John Red.

Costumes opatřily Kate Starling a Helen Rush, která po měsíčných nocích i všechno opéření slátala.

Obrazy ve své výt-varně uklohnila Kate Starling, život jim vdechl Mike Horn.

Skriptem, nápovědcem a dodavatelem živin se vyjevil Jarry Costlibuy.

Režie a dramaturgie – Latrina Magika.

 

Crew

Ostrými fotony jeviště bičuje a mnohé technické trable řeší Wence Urban

Fluidními obrazy dění zaplavuje Kate Starling.

Zvukové vlny šavlemi krotí George Brake.

 

Special thanks to:

Helena „Ukázala-Knižní-Předlohu-Johnu-Redovi“ Jiráková

Petra Líbová, Marek Bečka a

a skauti Stopa „Poskytli-Prostor-Na-Zkoušení“ Kladno

Dan „Rozplétal-Technické-Problémy“ Vojtíšek

Richard „Pomohl-S-Návrhem-A-Výrobou-Scény“ Maška

město „Přispělo-Dotací-Kulturní-Komise“ Kladno

 

Inscenace vznikla za finanční podpory Města Kladna.

 

FAQ

O čem je Valérie a týden divů?

Autor předlohy Vítězslav Nezval v předmluvě říká: „Napsal jsem tuto knihu z lásky k tajemství starých vypravovánek, pověr a romantických knih, psaných švabachem, jež se kdysi mihly před mýma očima a jež mi nedopřály svěřit svůj obsah. Zdá se mi, že básnické umění není ničím víc a ničím méně než splácením starých dluhů životu a jeho tajemství. Aniž bych chtěl svým „černým románem“ kohokoliv sváděti z cesty (nejméně ty, kdož se bojí pohledět přes hranice „dneška“), obracím se k těm, kdož se občas rádi zastavují jako já nad mystériem určitých dvorů, sklepení, letohrádků a smyček mysli kolem tajemného. Podám-li jim touto svou knihou evokaci jistých vzácných a řídkých pocitů, které mne přiměly k napsání příběhu, který klepe na okraj směšného a bezcenného, budu spokojen."

Kniha byla napsána v roce 1932. Co může říct divákovi v dnešní době?

Pozorný, nebo naopak zcela nepozorný a periferně hledící divák nalezne v inscenaci nejrůznější témata dnešní doby: sex, voyeurismus, vysávání, manipulaci, neúplnost, přezrálost, kult mládí a další. To, že první menstruace navždy přiláká upíry, je pak pravda platná pro každou dobu.

Proč tvoří hudební složku tzv. dark cabaret?

Temný kabaret je pro inscenaci zcela přiléhavý žánr. V představení je konkrétně použita hudba The Dresden Dolls. Divadlo oslovilo zpěvačku skupiny Amandu Palmer s prosbou o použití hudby. I přes uctivé oslovení „Dear Amanada Fucking Palmer“ podle FB profilu se zatím tuto bostonskou zpěvačku nepodařilo do Kladna na představení přilákat a nejspíš je to moc dobře. Práva jsou ale ošetřena.

Obsazení

      Ohlasy